27. tammikuuta 2018

ALENNUSMYYNNIT OVAT PETOLLISIA

Käsi ylös, jos olet joskus ostanut jotain vain siksi, että se oli halpa. Nosta toinenkin käsi ylös, jos ostoksen käyttökerrat pystyy laskemaan yhden käden sormilla. Mulla nousi molemmat kädet ylös. 

Alennusmyynnit osaavat olla petollisia. Kauppoja mennään usein kiertelemään vain sen vuoksi, että kun nyt on alennusmyynnit ja kaupassa on paljon juttuja puoleen hintaan. Olen ostanut aikaisemmin monta vaatetta sillä mentaliteetilla, että tämähän on puolet alkuperäistä halvempi, joten pakkohan tämä on ostaa! Tämä on johtanut moniin huonoihin ostoksiin, sillä alelöydöt tuppaa usein olemaan hetken mielijohteessa ostettuja, jotka jäävät helposti kaapin pohjalle lojumaan yhden käyttökerran jälkeen. 


.
On tosin alennusmyynneissä paljon hyvääkin. On oikeasti aika kivaa, kun pitkään haaveilema juttu on hyllyssä punaisen -50% lapun kera. Jos jostain on ollut valmis maksamaan jo sen täyden hinnan, ei alennusmyynnit ole siinä vaiheessa yhtään paha juttu - säästetty raha on vain ja ainoastaan kotiin päin. Esimerkkejä hyvistä alelöydöistä on mulla paljon - Metropoliksen ostin kahdenkymmenen prosentin alesta ja uusin villakangastakkiostos oli -30%. Jo parinkymmenen prosentin säästö tuntuu paljolta, kun ostos on hieman hintavampi. 

Joulun jälkeisistä aleista en ole vielä ostanut mitään turhaa tai hetken mielijohteessa kassalle kiikutettua. Syy on lähinnä siinä, että en ole mennyt kauppoihin kiertelemään ja katsomaan mitähän sitä löytäisi halvalla tällä kertaa. Tai no kerran menin, mutta mitään ei löytynyt. Ei edes vaikka halvalla olisi saanut.

Tsekkaa myös:

4 kommenttia:

  1. Mä oon aika hyvin saanut karsittua heräteostoksia, enkä ostele hirveästi juttuja, "koska halvalla saa" -tyylillä. Onneksi! :D Mutta voi sitä iloa, kun oot kauan kattellu jotain juttua ja näätkin sen hyvässä alennuksessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla - hyvä sä! Mustakin tuntuu, että oon viimeisen vuoden aikana petrannut huomattavasti tuon asian suhteen :-D Ihan totta, parasta on löytää kauan himoittu asia kunnon alesta!

      Poista
  2. Anonyymi2/01/2018

    Mä yleensä jätän alennusmyynnit kiertelemättä ellei mulla oo selvästi tarvetta jollekin tietylle vaatteelle :-) näin jää heräteostokset tekemättä!

    stoori.fi/puhuvapapupata

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi on kyllä fiksua tehdä noin! :-)

      Poista

Asialliset kommentit ovat tervetulleita! ♥