5. heinäkuuta 2017

TALLINN

Eilen ohjelmassa oli Tallinna, ja sinne sitten suuntasimme aamun ensimmäisellä lautalla. Hieman huonon unirytmin takia nukuttuja tunteja oli takana vajaat neljä, joten olo ei ehkä ollut se ihan virkein aamuseitsemältä. Laiva lähti puoli kahdeksalta ja kaksi tuntia myöhemmin olimmekin jo etelän naapurissamme.

Ei varmaan ole kovin yllättävää, mutta ensimmäinen kohde oli meillä kahvila, sillä kunnon kahvia oli saatava. Laivan kahvitarjonta ei ollut juurikaan houkuttanut. Aamukahvien jälkeen ohjelmassa oli tietysti kauppojen kiertelyä. Otimme jossain vaiheessa myös taksin vähän kauempana sijatsevaan Ülemiste -kauppakeskukseen.

Lounasta söimme Telliskivessä sijaitsevassa F-Hoonessa. Suuri suositus tälle mestalle - hyvää ruokaa, älyttömän halpaa ja tosi viihtyisä paikka! Paikka oli lounasaikaan ihan täynnä, mutta pienellä odotuksella saatiin pöytä. Pöydän varaaminen ei varmastikaan ole mitenkään turha juttu.

Käveltiin Telliskivestä vanhan kaupungin läpi takaisin Viru Keskukseen. Kävimme syömässä halvat jätskit ja jatkoimme vielä shoppailua hetken. Myöhemmin käveltiin satamaan ja puoli kahdeksalta lähti meidän lautta takaisin Helsinkiin!

Varsin onnistunut reissu siis takana. Syötiin kivassa paikassa, en ostanut ruuan lisäksi yhtikäs mitään ja Tallinna on ihan kiva kaupunki! Kotiin tullessa väsytti vähän liikaa, joten nyt takana on kymmenen tunnin yöunet.

Tämän päivän ohjelmassa on ainakin pakkailua ja siivoamista (ja ehkä myös niihin ylppäreihin lukua), sillä huomenna suuntana on vihdoin ja viimein Etelä-Ranska!

Loistavaa keskiviikkoa! ♥

1. Aivan ihanat kuvat ja oli rennolta kuulostava reissu :D Olisin tahtonut tässä kuussa itsekin vierailla Tallinnassa, mutta taitaa se reissu jälleen siirtyä. Viimeistään poikaystävän synttäreinä on se matka luvassa :)

1. Kiitos paljon! Loistavaa reissua teillekin, kun sinne vihdoin pääsette! :-)

2. Kauniita kuvia ja kuulostaa kivalta reissulta. Turvallista matkaa ja pidä hauskaa Etelä-Ranskassa! <3

1. Kiitos! Pidetään, onhan Ranska joka kerta yhtä ihana paikka <3

3. Ihania kuvia! Tallinnakuume kasvaa kasvamistaan heh :D

1. Kiitos paljon! Tallinna on kyllä kiva paikka, etenkin kun on vielä ihan lähellä! :-)